DirecTV изоставя Newsmax, вместо да плати нова такса, предизвиквайки възмущение на републиканците


Двама мъже седят пред телевизор, който показва само статики.

Newsmax вече не е на DirecTV, тъй като днес доставчикът на сателитно видео заяви, че е решил да не подновява изтичаща сделка поради парите на Newsmax.

„На няколко пъти дадохме да се разбере на Newsmax, че искаме да продължим да предлагаме мрежата, но в крайна сметка исканията на Newsmax за повишаване на цените биха довели до значително по-високи разходи, които трябваше да прехвърлим на нашата широка клиентска база“, DirecTV се казва в изявление, предоставено на Ars. (AT&T притежава 70 процента от DirecTV.)

Договорът за превоз изтече в полунощ снощи. „Увеличаването на тарифата“, поискано от Newsmax, всъщност беше от база от 0 долара, тъй като DirecTV не трябваше да плаща на Newsmax, за да поддържа мрежата съгласно тяхната вече изтекла сделка, каза говорител на DirecTV пред Ars. DirecTV казва, че е един от първите доставчици на платена телевизия, които носят Newsmax от 2014 г.

Докато DirecTV го описа като финансово решение, Newsmax обвини DirecTV в дискриминация и цензура. „Това е крещящ акт на политическа дискриминация и цензура срещу Newsmax“, каза изпълнителният директор на Newsmax Кристофър Руди в статия на уебсайта на Newsmax озаглавен „DirecTV на AT&T отменя Newsmax в хода на цензурата“.

Републиканските законодатели изразяват възмущение

DirecTV по-рано изпусна One America News когато договорът му с тази мрежа изтече през април 2022 г. „Най-крайните либерални канали, дори с малки рейтинги, получават такси от DirecTV на AT&T, но Newsmax и OAN трябва да бъдат деплатформирани“, каза Руди.

OAN съди DirecTV, но загуби ключово решение когато калифорнийски съдия каза, че сделката му с DirecTV не й дава право на подновяване. Неподновяването на OAN и Newsmax беше посрещнато с възмущение от републиканските законодатели.

Представителят Уесли Хънт (R-Тексас) и 41 други републикански членове на Конгреса миналата седмица изпратиха писмо на изпълнителните директори на AT&T и DirecTV, твърдейки, че DirecTV изглежда „работи активно за ограничаване на консервативните гледни точки относно своята система“. В писмото се предполага, че решението на Newsmax е част от това, което републиканците нарекоха „недемократично нападение срещу свободата на словото“, организирано от демократите в Конгреса и Белия дом в координация с частни компании.

Писмото на републиканците поиска от DirecTV да предостави информация за рейтинга на гледаемостта на Newsmax и либералните новинарски канали и подробности за „съответните такси, плащани от вашата компания на тези мрежи“.

DirecTV отговори на законодателите с a писмо в понеделник. DirecTV каза, че данните на Nielsen показват, че „средната домакинска аудитория на Newsmax е само 101 000 домакинства [nationwide], което представлява по-малко от 0,1 процента от общия брой на телевизионните домакинства. Това е с 92 процента по-малко от Fox News. Ако Newsmax престане да разрешава пренасянето на техния канал, нашите клиенти ще продължат да имат достъп до техния явно предпочитан консервативен новинарски канал Fox News, който има повече зрители от MSNBC, CNN и Newsmax взети заедно.

Newsmax прекратява безплатния си поток

DirecTV също каза, че Newsmax се „разпространява онлайн на популярни стрийминг платформи безплатно, включително за зрители, които нямат абонамент за Pay TV“.

“Newsmax предлага да се промени този модел”, каза DirecTV на републиканците. „Всъщност той заяви, че ако DirecTV и други оператори на платена телевизия му плащат таксите, които иска, тогава ще престане да предава текущия си канал на 55-те милиона домакинства в САЩ, които нямат услуга за платена телевизия. С други думи , 55 милиона домакинства в САЩ вече няма да имат достъп до Newsmax в сегашния му вид, освен ако не придобият абонамент за платена телевизия. При тази промяна в модела кой ще извърши деплатформирането? Със сигурност не DirecTV.“

Статията на Newsmax, обвиняваща DirecTV в цензура, изглежда потвърждава, че доскоро нито един доставчик на телевизионни услуги не се е съгласил да плаща за канала. То каза:

DirecTV лъжливо заяви пред медиите, че Newsmax иска такса, но все пак иска да запази безплатен поток на OTT платформи (услугата over-the-top е вид услуга, предлагана директно на зрителите). Но това е невярно; нито един оператор не плаща такса, докато Newsmax предава безплатно и DirecTV беше напълно наясно, че безплатното предаване ще приключи тази година.

Newsmax каза, че е успял да се договори за “скромна такса” с трима кабелни доставчици миналата година и че се “гледа от 25 милиона американци само по кабел”.

„DirecTV плаща такси за кабелен лиценз на всички 75 най-добри кабелни канала и на всички 22 либерални новинарски и информационни канала, които предава“, каза Newsmax. „На почти всички тези канали се плащат солидни лицензионни такси значително повече, отколкото искаше Newsmax – и въпреки факта, че повечето от каналите имат много по-ниски рейтинги от Newsmax.“

Newsmax призова зрителите „да се свържат със своите членове на Конгреса и сенатори, за да се противопоставят на цензурата на Newsmax и да поискат подкрепа за справедливост и справедливост за консервативните медии“.

През февруари 2021 г. представителите на САЩ Анна Ешоо (D-Калифорния) и Джери МакНърни (Д-Калифорния) разпитан Собственикът на DirecTV AT&T и други телевизионни доставчици за това защо носят OAN, Newsmax и Fox News.

„Когато жестока тълпа разбиваше вратите на Капитолия [during the January 6 attack]отразяването на Newsmax нарече сцената „нещо като романтична идея“, се казва в писмото на Eshoo/McNerney. В него също се казва, че „Newsmax разшири обвиненията, че членовете на Китайската комунистическа партия са помогнали за разработването на ваксината срещу COVID-19“.